All at once

Skit dag
  • Jag känner mig misslyckad som inte har körkort än (bokade uppkörning via körskolan idag iallafall, dock ville jag aldrig mer sätta mig i en bil när jag gick från körskolan)
  • Jag har ingen struktur på vad som kommer hända med min framtid
  • Jag saknar pappa så galet mycket att mitt hjärta gråter
  • Jag har ångest om nätterna (som jag tror beror på allt tillsammans) som gör att jag har svårt att sova
  • Sömnbrist medför att jag är trött och ineffektiv
  • Jag orkar inte prestera på gymmet
  • Älskade Morfar har problem med hjärtat och måste ligga på sjukhus
  • Jag är olyckligt kär
  • Brynäs torska mot Linköping
  • Jag kan inte följa med till Gräsö för jag ska jobba (vilket jag vill för jag lär ju tjäna pengar, men det kommer vara jobbigt att vara ensam hemma)
  • Känner mig reumatisk (läs smått förlamad) i händerna, jo jag har problem att skriva på datorn och göra saker med vänster hand
  • Min säng är obäddad och mitt rum är stökigt
  • Jag saknar känslan av att ha en hel familj

Fast det är priset man får betala när man står på kanten till ett fritt liv. Jag väljer ju bort svensson-livet, det jag skyr som pesten. Och det kan inte vara lätt alla dagar. Snart har jag ett körkort och alla ska dö någon gång. En hockeymatch är inte hela världen och mister du en står tusen dig åter. Jag kan städa och till och med byta lakan i morgon, då blir det mysigt. Gräsö finns kvar och en framtid har jag, det är nog tur att jag inte vet hur den kommer att se ut. Min familj är underbar, och den håller på att repa sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0