Comptine d'un autre été: L'après-midi

Sitter lite sådär mör i kroppen i min säng efter en dag med jobb ute på fjället, häng på fjällgården, helt ok pass i gymmet och till sist en kunglig middag hemma på stora personal, sen lite big brother också, såklart. Åh maten var sååå god, ugnsbakad ingefära- och limelax med pressad potatis, morotschips och såås.

Jag tände upp i hela rummet mitt med ljus och slog på mysmusik innan Frida kom hem, Sebbe och Viktor hann titta in en stund var också, innan den förstnämnda försvann iväg på satyg(måndagsklubb). Stora personal somnar väldigt tidigt, så det blev lite ensamt...Jag är ju alltid så sen från gymmet!! Frida läste upp något av det finaste jag hört någon säga till någon annan, någonsin, på riktigt. Jag önskar ibland att jag hade en pojkvän som älskade mig lika mycket som hennes pojkvän älskar henne. Fast bara om han skulle vara lika fin mot mig, det skulle jag behöva. Någon som är riktigt kärleksfull, det är väl inte för mycket begärt?

Imorgon ska vi till Östersund! "Åka in till stan" så att säga. Jag, Frida, Beata, Emma, Sanna och Therese :) Klockan står på 06.00 och jag förväntar mig att jag klivit upp senast kvart över. Vi ska träffas ute 07.20. JEEEZ. Sen kommer det bli bra. Det känns som det.

Nu ska jag somna till fina låtar, först ska jag bara släcka de ljus som fortfarande brinner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0