Mooorrrnn

Frukostblogg, ett kärt återseende.

Igår var mamma, brorsan och jag in till funäs för en bit mat. Vi funderade först på Skogs, meeen hamnade på Gamla Veras. Vad slår en klockren biff med pommes, bea och ett trevligt glas vin? Det är nog det godaste jag vet. Vinet kollade jag senare upp på systembolagets hemsida. Såklart kan man endast beställa hem det vinet i 6 pack! DOH!

Vad ska jag med 6 flaskor av samma vin till??? Jag lär ju hata det om jag ska dricka det hela tiden, det är ju inte direkt så att jag har lysande förvaringsmöjligheter.

Fyllig ung blåröd färg. Medelfyllig fruktig doft med inslag av blod och paprika. Ung, frisk smak med hög, naken fruktsyra, låga tanniner i en medelstor kropp med saftigt avslut med tydlig restsötma.

Ett saftigt och sött vin helt enkelt! Passar bra för lilla mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0