Schlappna av å njut

Nu är hemresebiljett bokad. Halv tolv imorgon åker jag hem. Först väntar en frukostbuffé på vete-katten. Jag tänkte ta den tidigt och sen kolla lite i affärer innan jag sätter mig på tåget hem. Har lite saker som jag behöver skaffa mig. Vad jag sen kommer hem med, tja, det blir väl något annat förstår jag.
Just nu sitter jag och fryser. Har spenderat mycket tid ute idag. Efter att jag och Moster hade täckt båten åkte vi in till Östermalm och tog en sen lunch på ett café som kostade mer än vad det smakade. Tänk att det kan vara så svårt att hitta bra kaffe latte...
Efter en stund av mycket prat och jobbiga telefonsamtal gick vi neråt dramaten och fortsatte bort längs kajen. Vi gick in på nationalmuseumet för att jag skulle få se dess restaurang och café. Dit ska jag gå, en annan gång. En promenad i skymningen var nog det vi behövde. Lite fryssna kom vi fram till slussen där vi tog tunnelbanan hem.
Nu ska jag nog äta någon form utav middag, magen klagar lite. Jag ser fram emot min frukost imorgon men väntar jag till dess lär jag äta upp hela buffén, det skulle ju vara lite pinsamt.

Kaffekask a lá Norrland
* 1 st sockerbit
* Kaffe
* Hembränt
Släpp ner sockerbiten i en tomm kaffemugg. Häll i kaffe så du inte ser sockerbiten. Fyll på med hembränt tills du kan se sockerbiten igen. Slappna av och njut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0