Stockholm i mitt hjääärta..

Staden är så mysig även om det regnar!
Inatt sov jag inte lika bra som igår men det gjorde inte så mycket. 09.05 lämnade jag de sköna täckena, jag sover i en dubbelsäng med dubbla uppsättningar nyköpta sängkläder, ypperligt. Jag har blivit kär i min mosters MacBook Pro och satt där (här) rätt länge innan jag fick för mig att städa lite i deras hus. Det är mycket roligare att städa åt andra. Jag är mycket dålig på att städa åt mig själv, även om jag trivs myyyycket bättre när det är fint och fräscht. Hur som hellst så donade jag och grejjade, gjorde en smulpaj och dammsög och tvättade lite filtar och sånt.
Avslutade med att basta och såklart blev jag sen.

Waynes på Götgatan 37
Det var tänkt att jag skulle möta min moster vid slussen 15.30. Kl 15.05 insåg jag var klockan var, när jag nyss klivit ur duschen! Ingen panik, moster Kerstin fick klara sig själv en stund och drygt en timme senare sitter jag på waynes på götgatan och dricker en latte. Mörkret föll och vi satt kvar en stund. När vi skulle gå hade vi lite ärenden och vips så hamnade vi på Texas Smokehouse. Den första Texas Longhorn restaurangen i Sverige! Jag och moster kände att vi bara måste gå dit eftersom jag jobbar på texas i Gävle :)

Bilden är tagen från google, vi satt här i baren, det är lika stort som det ser ut, nästan. Finns en hörna bakom fotografen med kanske totalt plats för 20 gäster (klart det går att klämma in fler). Massor av folk och myyycket mörkare var det när vi var där idag. Det är faktiskt kök i baren. Det fick inte plats med så mycket spritsorter eftersom grill och fritös tar upp större delen av stället. Ugn och disk fanns bakom en dörr, troligtvis i ett mycket litet utrymme. HELMYSIGT.
Jag måste säga att vår restaurang hemma är mycket fräschare och faktiskt större (vi som klagar litegrann på att vi är en liten restaurang). Miljön på texas på st:paulsgatan är mörk, lite instängd men mysig dock klart dyrare. Inte så oväntat dock. Vi tog ett glas vin och lite nachos, det fick räcka.
Nu är jag "hemma" i mälarhöjden och ska väl fixa mat. Jag ser fram emot min smulpaj till dessert :)
Mums.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0