Lite jobb är inte dumt :)

Stadshusets restaurang och festvåning är ett ställe där politiker, studenter, läkare, lärare och ordensfolk lämnar den tråkiga vardagen och ställer till med fester och evenemang. Jag vet inte hur mycket jag aldrig jag trodde jag skulle få se som jag sett på festligheterna på mitt jobb. Bland annat så har rektorerna på polhemsskolan spexat järnet under en jubileumsfest och mina gamla lärare från solängsskolan dansade under en julfest på borden och var så fulla att det var pinsamt.

Jag har fått servera under en opera-middag med gäster i långklänningar och frack. Under en opera-middag (det har nog ett finare namn jag inte minns) sitter gästerna runt mindre bord om kanske 8-12 stolar lite utspritt i spegelsalen och under kvällen bjuds det inte bara på fin mat och dricka utan också på en operett där sångarna är utspridda och rör sig i vackra kostymer kring borden. Jag har fått servera vid olika politiska partiers middagar och tillställningar, de flesta anser sig vara väldigt märkvärdiga.

Åh jag älskar att jobba när det är ordensfester med vackra klänningar, liveband och mycket dans. Det är som att titta på en sagofest.

Igår var det kinesiska studenter från högskolan som var bjudna på en enkel middag. Hjälp, visst de är söta och många hade fina klänningar men lite HYFS vore på sin plats. Det är alltid kaos på tillställningar när det blir kulturkrockar. Jag blev fotad massor av gånger (de är ju så faschinerad av blond hår!) och ligger säkert snart ute på facebook med texten "min svenska flickvän".

Ikväll tror jag det är någon form av mingel middag och JAG kommer säkert att få möblera om igen som jag fick göra ensam igår. Helges ska uppträda så det blir säkert trevligt.




Jag ska försöka ta en bild från en finmiddag någon gång och inte från resterna av en sjukhuspersonalsfest (har jag för mig att det var) eller en uppdukad avslutningslunch för sofiedals 9or :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0