Snart så

Imorgon åker jag! Känns ganska konstigt och jag börjar bli lite stressad för jag har inte hunnit packa. Igår lunchade jag med Johanna en sista gång på Java där vi jämt hängde förut och skrev på vår bok. Lollo slöt upp innan det var dags för J att bege sig till skolan. Jag och L gick till seafun där jag pratade med Li som jobbar där och jag råkade nämna att jag behövde en soffa. Tänka sig att hon blev så glad. Hon och Jon ska också upp till ramis och håller på att tömma en lägenhet och de ville bara bli av med soffan de hade. KANON. Jag "köpte" en tröja och ett par örhängen avXPEDITION II
henne, med mitt presentkort. Grymt det där med presentkort.

Dagens mål var egentligen att ta sig ut till IKEA. L och jag gick till bussen och då hade Linnea anslutit sig till oss. Vi sprang runt på IKEA och betedde oss lite grann som småbarn. Shoppade och fyndade så nu har jag lite prylar att ta med mig upp. Smarta som vi var tog vi IKEA först, sen skulle vi ju upp till skopunkten och sen in på alla skoaffärer på köpis också, sen bort till Mediamarkt för att leka med alla roliga spel. Inne på köpis blev jag kär i ett par vinterkängor från ECCO som jag tror jag ska köpa idag.

Med hur mycket saker som hellst gick vi ända bort till Mediamarkt och lekte ända tills vi skulle åka hem. Ressten av kvällen spenderades först på Willys med att handla basvaror och andra saker som är bra att ha där uppe i fjällen. Sen var det ju det här med soffan. Eftersom den inte skulle få plats i vår bil så kom jag på den smarta idén att Mathias faktiskt har en skåpbil! Så efter att mamma och jag varit och handlat åkte vi först och släppte av Lollo hemma hos henne (blev lite sorgligt farväl) sen bar det iväg till att hämta soffan. Jag fick hjälp av två starka killar att bära ner den, jag, mamma och Li tittade på. Efter en stund kom Mathias från jobbet (han hade jobbat från 07 till 21.30 stackarn) och ytterligare en stund senare stod soffan utanför mitt rum.

Nu har jag nya kläder, massa saker, mat och en soffa. Känns bra!

Det här är föressten vädret i GÄVLE de kommande dagarna.
Enjoy!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0