Blå i munnen men fortfarande röd som ett lingon

Haha! Jag är blå i hela munnen, hade massor av frysta blåbär i min yoghurt som jag bl.a. åt till lunch. Nu är jag helt lilablå i munnen och det är inte vackert. Blåbär innehåller jättemycket antioxidanter, vitanminer och mineraler och dessutom smakar de förjävligt GOTT! 



250 miljoner kg blåbär produceras i Sveriges skogar.

7% av alla blåbär plockas medan resten blir föda åt djur eller faller till marken.

Den typ av granskog där blåbär växer täcker 17% av Sveriges yta.


Kommentarer
Postat av: Plutten

Blåbär är väl kanske det godaste man kan äta! Guuuud vad sugen jag blev nu... haha!:D

2010-05-10 @ 03:28:02
URL: http://tillbakatillnuet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0