Chraa

När man är här och inte har något att göra så sover man tydligen. Har nyss vaknat upp efter 4 timmars sömn och drömmande. Vi har gått runt i sommarväder hela förmiddagen fram till lunch. Det firas idag och flaggas och grejjas till minne av nån Snellman som byggde upp kuopio efter nåt krig och bla bla. Vi gick runt med några tjejer i vår ålder i några timmar innan vi fick skjuts tillbaka till skolan för att äta lunch. Jag kan säga att jag inte kommer äta leverbiffar i framtiden, det är ett som är säkert. Tur att finnarna verkar gilla lingon liite mer än vad jag gör så det finns alltid lingon, och youghurten vi äter på morgonen är lingonyoghurt. Kul att jag för bara nån dag sen sa att jag kunde äta lingonsylt till allt! Och åt det till kladdkaka som förövrigt var en bra kombination av sött och syrligt.

Jag kommer inte kunna sova ikväll så jag får väl göra det som jag skulle gjort när jag sov, skriva på mina arbeten.

Har kommit på en av de sakerna jag saknar mest från kära Sverige (jag talar positivt om sverige!!) är lysmelk, nivet den där plattrunda chokladen som man köper i lösvikt. Jag har cravings..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0