FINLAND

Position: Hotellrummet 220 på best western hotel i Kuopio, Finland
Rest: Tåg till Arlanda. Flyg via Helsingfors till en liten plutt flygplats utanför Kuopio, taxi raka vägen in till hotellet
Mött: Folk man kände från skolan som skulle till Turkiet i en månad, Flygpersonal, Trevlig taxichaffis, lärare i Svenska samt 3 elever varav 2 vi mötte hemma i Gävle.
Humör: Hemlängtan
Planerar: Äta, kolla film, sova

Jaha, vi åkte från ett grått men grönt Sverige och kom till ett ännu gråare och minimalt grönt Finland. Det var lite kul att flyga och det gick lätt att ta sig från och till flygen. Väl när vi kom till skolan mötte vi personal varav en vi träffade hemma på skolan förra året tror jag, Lärarna var/är väldigt konstiga och verkar inte ha så mycket koll, sånt ger mig dålig magkänsla. Tjejerna, tja de är ju snälla och det är garanterat svårt att prata med främmande personer, vi är bjudna på fest om vi vill. Det första de frågade om vad vi ville göra på kvällstid var "vill ni kanske gå på nattklubbar?" Nej jag ska INTE dricka alkohol. Det har jag lovat och jag ska plugga alla rester jag har. Punk slut.

Eftersom det är en skola vi bor på så är det elever överallt. Vi ska äta frukost 07.30 imorgon i deras skolmatsal. Sen ska vi vara med på lite lektioner varav nån svensk lektion som läraren inte kommer närvara vid så vi ska dela upp oss i grupper och ha "kulturella samtal" med eleverna. Haha. Hjälp.

Nu ska vi käka middag :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0