På natten

Idag har de bytt personal på hotellet, receptionisterna är surkärringar men eleverna som praktiserar i restaurangen var jättesnälla och duktiga på engelska. Riktigt bra service folk! Vi ska tydligen inte jobba på kummisetä nå mer och våra tjejpolare härifrån hade fått en utskällning av lärarna som skulle ta hand om oss att DE inte hade tagit hand om oss.




Okej så 17-18 åringar ska ansvara för våran vistelse, det tycker inte jag låter schysst. Marjaa (en tjock jävla kärring som gjorde mig skitförbannad) skyller ifrån sig på allt och alla, att vår skola har ljugit för dem från första början, att vi var skyldiga dem massa saker ,att vi är otacksamma eftersom vi får mat (okej så vi ska svälta?) och att tjejerna inte tagit sitt ansvar. "Vi har lärare som vi betalar för att ha er här" jaha? men vi har inte sett skymten av nån förutom på måndagen och tisdagen. Hon sa det som att det är vårt fel alltihop och att de inte har gjort nå fel. Näe men tänk på att kanske vara lite ödmjuk och lägga ner lite tid på gästvänlighet när ni så gärna ville ha oss hit. Det vore bra om ni svarar när man hör av sig till er och bra att ni betalar era anställda för att göra ingenting. Meri (en av tjejerna som vi har kontakt med) var ganska så pissed på henne också. Haha det ska bli kul att träffa dem imorgon.

Det kanske inte är så konstigt att vi har velat åka hem (och Marlene vill och ska imorgon) om man har folk som säger att de är ansvariga och vi får inte göra si och inte göra så men att de samtidigt inte visar intresse överhuvudtaget.

Nej jag vet hur jag får det bra om jag får göra det själv och prata med folk på en vuxen nivå. Om de hade pratat med oss som vuxna från första början och förstått att vi kan kommunicera som riktiga männsikor vi också hade det garanterat inte upstått några problem. Sen att allting går som en löpeld och det sägs saker som inte stämmer gör mig bara förbannad. Hela skolan behöver inte veta att vi inte trivdes och ville åka hem tidigare och man behöver inte skälla ut folk som inte har ett dugg utav ansvaret. Dessutom anta och sprida rykten som inte är sanna är inget som vuxna människor gör...åååh kärring!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0