J'ai Jeté mon coeur

Jag är sen igen, jag börjar om en timme och har inte duchat än :D
Fasstnat framför travelchannel som vanligt. Idag visade de massor av bra program om olika spritsorter och vin från sydafrika! Skitbra att ha en kanal som man lär sig något av, speciellt när jag vill bli bättre på drycker i allmänhet. Jag är så oerhört sugen på att testa ett vin de provade,  det var ett vitt (tror det var cabernet sauvignon) lagrat från 87och det var inte chardonnay men det smakade som det och hade ljuvliga honungsaromer och aaaah vad gott det såg ut!! Producerat i Constantia.
Ett vin som skiljer sig från den average typen av tillverkning av söta viner när man antingen låter druvan frysa eller tillsätter alkohol. Här lät de druvorna skrumpna (det gör man ju med andra viner med, tex i tyskland). När jag fick se det i "verkligheten på tv" och inte läsa om det i nån bok blev det så mycket tydligare.

Åh jag älskar vin.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0