Kanon!

Efter jobbet idag så pluggade jag i nån timme och Emma packade. Vi gick ner och fick en god middag och jag insåg hur mycket jag skulle sakna personalen på savonia restaurangen. De ser ut som surtanter men är hur söta som hellst, även om de är kass på engelska! Vi mötte upp Johanna utanför hotellet idag igen och mötte Meri och Tiina nere på ett resande tivoli och cirkus. Vi letade såklart upp "virvelvinden" (vilket fult namn egentligen!) och åkte en gång, Meri och Tiina vågade inte...Men Johanna och Emma är som jag "ju snabbare desto bättre". Så Johanna bad lite snällt om extra snurr till killarna (som för en gångs skull såg ganska bra ut för att vara finnar! ;D ) Med lite blinkande med ögonen fick vi en sjuhellvetes åktur. i beslutade oss efter att ha ätit lite sockervadd att åka en gång till. Den här gången fick vi åka gratis och det var lika roligt.

Yra i huvudet gick vi bort till sjön igen och slog oss ner i solen. Det är verkligen sommar här i Kuopio, varm sommar. Vi satt där i nån timme och njöt innan det var dags att gå tillbaka. På vägen gick vi förbi tivolit och tänkte att "vafan vi har ju fortfarande våra biljetter". Såklart kunde vi inte låta bli att åka ännumer och de tog inte våra biljetter den här gången heller. Det gäller att utnyttja att man är kvinna ibland!! Vi insåg att vi skulle få åka hur mycket vi vela och de skulle snurra oss till vi skulle spy. Vi var rätt nöjda och ska jag vara ärlig så snurrar det fortfarande litegrann när jag sitter här på rummet och skriver.

Aahh dessa sista dagar har varit jättebra här i Kuopio!
Nu ska vi se om de polerat klart golven nere i gymet. Hasta luego!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

:-) karusellfia! Good to hear ni fått bra slut!

Dax f tassvård -höger fram :-/ husse vaktar natt AK vov natt natt MK <3

2010-05-20 @ 21:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0