Things we owe

Mår bra, bra som fan.

Satt och läste lite om mellankrigstiden och andra världskriget som vi hade prov på idag men som jag tänker göra sen någon gång. Meeen när jag kände vid strax före 20.00 att jag ville sova (och jag hade gjort det om inte mina örhängen hade varit ivägen för att lägga sig bekvämt ner över bordet och boken) tyckte jag att det var mycket mysigare att ta med mig min stora temugg och krypa upp i soffan i värsta baggy-mjukis kläderna och titta på andra delen av Arn I. Tv4 sänder första filmen i fyra delar på måndagar och jag tycker det är så fint med filmer som Arn. Jag grips liksom med av kärleken och ridderligheten eller vad man kallar det. Det är så sagolikt. Mhhhh...





Efteråt började mamma och jag prata ekologiska produkter vilket senare ledde in på en riktig diskussion om hållbar utveckling och allt tillhörande. Strax efter att jag sagt VI MÅSTE SLUTA KÖPA ONÖDIGA PRYLAR reser jag mig upp och säger "hmm vi måste köpa nya kuddar".

Vad är det för FEL på samhället som uppfostrat mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0