I brist på annat

Okej, att vara förkyld kanske inte är det värsta man kan råka ut för. Det finns ju de som sitter inspärrade i nån tortyrkammare just nu och blir utpressade för något de inte har en aning om, en annan stackare kanske lider av en sjukdom som gör att dennes kroppsdelar sakta men säkert dör och trillar av. För att inte tala om alla människor som lever i svält, sjukdom (då talar jag inte om förkylning) och misär. Jag ska väl inte klaga, får skylla mig själv när jag inte sover om nätterna, är ute i regn, festar hela nätterna och sen ger mig ut på sjön när jag vet att jag håller på o bli sjuk. Det sistnämnda är ju ett måste när jag jobbar, att passa barn i små segelbåtar i fullt regn är inte skitkul. Speciellt inte när de också börjar slåss.

Hellvete va negativ jag är då. Idag har jag iallafall varit till skolan och lämnat in mitt kontonr så att jag kan få mitt stipendium! Känns ju bra att man får lite uppskattning för ens prestationer i skolan (jag var väldigt chockad över att jag fick det eftersom jag var så jävla dålig på att plugga under både 1an och 2an, i 3an slet jag dock desto mer). Haha jag kommer nog aldrig att glömma när de ropade upp mitt namn i aulan, okej det kanske inte är en sån big deal att få ett stipendium egentligen. Men det var inte bara det. Grejen var att folk inte tror att jag är en sån som kan så mycket, jag har försökt "bevisa" för min familj jävligt länge att jag faktiskt kan jag också. När jag fick ett stipendium kändes det som om jag hade lyckats, att nån fattade att jag slitit för mina betyg. OKEJ jag kanske inte hade mvg i alla ämnen (långt ifrån) men med tanke på mina förutsättningar så äre starkt jobbat.

Är så jävla tacksam att jag mår bra idag och inte faller tillbaka! Jag älskar mitt liv idag...men kanske inte att vara förkyld.

Ps. jag vill ut och segla!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0