Hejhopp



Söndag!
Gick upp i ottan, trött som en igelkott om vintern.
Bestämde igår med mig själv att eftersom jag har så ont i foten och det förvärras när jag åker longboard skulle jag låta longboarden få vila idag så foten får läka lite. Men när jag står där i hallen, det är strålande sol, vindstilla, och tidigt så inga människor är ute så kunde jag inte låta bli att ta brädan istället för cykeln! Njöt av min åktur ner till stadshuset där jag skulle börja duka upp till en lunch för alla nysvenskar i Gävle. Dukade för 180 pers...alltså att lägga dukar är det värsta jag vet!!! SÅ JÄVLA TRÅKIGT!! De var dessutom felmanglade och i olika storlekar så det tog en jävla tid och såg förjävligt ut. Men det var ingen som brydde sig antar jag, hoppas jag.

Jag blev välsignad för att jag gav en kille en festis (alla barn som ville ha fick).
Pappan-Jesus välsigne dig!
Jag- Eh ja varsågod :)
Pappan-Det kanske låter konstigt för dig men.. (så sa han nåt mer som lät fint)
*Hela familjen tackar och ger mig de vänligaste leenden jag sett*

Tänk om alla uppskattade mitt jobb så mycket!

Efter att ha städat upp efter den lunchbuffén (det blir stökigt kan jag lova) gav jag och Lollo oss ut på stan. Det hade börjat regna och jag svor att jag tog brädan, den mår inte bra av regn. Fick nå spel och brände många hundralappar, men det känns bra. Köpte mitt livs första nätstrumbyxor som jag ska ha imorgon på brännbollen. Kanske hamnar på bild i min polisoutfit, lägger isåfall ut den om den inte är för pinsam.

Imorgon börjar den sista studentveckan. Brännboll står först på schemat. Herregud.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0