Från en ö i stockholms skärgård

Det känns så konstigt att vara tillbaka. Det känns så konstigt var jag än är numera, än hit än dit. Men jag trivs med att resa omkring, så som det känns nu iallafall. 

Att höra vinden vina i masterna, vågorna klucka mot skroven och känna doften av diesel, rödsprit, fernissa och hav tillhör väl inte vardagen för min del. Omställningarna kommer så fort! Igår jobbade jag 14 timmar på ett bröllop i forsbacka, slutade vid 04 på morgonen men hallå...1400 spänn direkt!  Det gav mig möjligheten att kunna återvända hit där jag sitter nu. Det är inte gratis att resa så att säga.

Mörkret börjar lägga sig här över Utö gästhamn men vinden tycks inte avta. Det pratas om åskväder på radion. Så länge jag slipper bli blöt eller få en blixt igenom mig klarar jag mig fint. Lite dunder är alltid härligt och blixtar är så vackra! (På avstånd) Det tråkiga är att jag inte kan bada om det blir finväder som de också lovat. HAR JU BRÄNT MIG!! Aaah det suger ju. Det gör inte ont eller så, jag vill bara inte få något exremt fult ärr så jag måste väl sköta om det.

Nu ska jag gå i land en sista gång innan vi ska sova.

Ps. Fan att Holland förlorade!

Kommentarer
Postat av: JensJ

Eller hur.. men det var en riktigt bra match!

även om den var lite ful.. vad blev det.. 9 gula och ett rött kort? XD

2010-07-22 @ 22:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0