Julklappar värmer när man vaknar upp ensam i fjällen

-30 grader utomhus och julafton överallt. Jag håller på att göra frukost och har insett att jag knappt inte har något att äta som är juligt. Men jag improviserar. Det får bli ostmackor, sista saffransbullen som jag fick från mamma, en pepparkaka som det är ett C på (för Caroline förstås) och förvisso julté som kom i min julklapp från Stora Vall. Hade gärna ätit risgrynsgröt...

Jag har tänt massor av ljus, satt på absolute christmas (som jag faktiskt kan lyssna på i år utan att spy, har ju inte varit på någon julhandel!!) och öppnat min julklapp. Jag tjuvöppnade mormor och morfars julklapp för ett tag sen och jag fick av dem en snöbollsljuslykta. Du vet en såndär från kosta boda. Jag fick min riktiga julklapp av mormor och morfar hemma också, de ansåg snöbollen som ett skämt?!?! Den var ju jättefin! Jag fick iallafall 2 kosta boda line vitvinsglas som gör att nu har jag 4 glas från kosta boda line. Två underbara rödvinsglas och två lika fina nya vitvinsglas. Mina morföräldrar känner mig!! Saknar er!!

Av farfar fick jag förutom ett roligare bankkonto en låda från The Body Shop med mango tvål, hudcremé och massor av sånt. Superbra! Nu kan jag lukta gott och vara mjuk även i vinter :)

Tack farfar!!

 

 

Och klockan 10.25 är det -30.1 grader utomhus. Tur att det är varmt inne hos mig :)

 

GOD JUL !!

ps. den blev en Xanté Hot Apple som en after-breakfast ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0