One more

Vad har jag gjort idag? Vaknat, lagt upp datorn i knäet och kollat på Weeds! Nu är 1a säsongen avklarad. Okej jag har gjort lunch också, grönt te,  hjortronfjällyoghurt och mackor.

Vad gjorde jag igår? Vaknade upp och fann vårt boende i kaos och en person mer än vanligt i Martinas säng. Hade det inte sprungit folk fram och tillbaka och tjatat om lunch och borttappade saker hade vi nog legat kvar i några timmar. (Somliga andra i fosterställning) Men vi var hungriga alla tre och ingen orkade riktigt börja sanera efter natten. Dessutom skulle vi ha luciaträning kl 15. Jag Martina Kalle och Malin åker allesammans in till fjällgården, Malin och Jag var nog mest pigga. Efter lunchen skrev vi anställningsbevis och jag fick skor och skjortor för nästan 700 kr/st orginalpris. Martina önskade nog mest att hon låg ensam i ett mörkt hörn under ett täcke nånstans. Jag däremot var hur pigg som hellst, sådär överpigg som ni som känner mig vet att jag kan bli. Vi fick träffa Frippe, en säsongare med en del år bakom sig, första intrycket jag fick var att han drog ihop massa gammalt bråte däribland skidor ute nedanför backarna, hällde på massa bensin och tände på. Det tog bra fyr och efter ett tag ser man Frippe dansa runt elden. Det var en offerbrasa till snöguden, han dansade en snödans i hopp om mer snö. Tyvvär ändrades väderrapporten från att snöa hela första biten av nästa vecka till att det inte kommer någon snö alls.

Lite senare på kvällen samlades vi nästan alla ute i Flon där 2 par bor för sig själva. Kvällen ägnades åt att göra sushi! Liselotte som höll i det hela var riktigt vass på det. Men Martina mådde fortfarande som en överkörd hare och vi blev inte kvar så länge, kändes skönt för min del eftersom mitt uppåtbeteende hade svalnat och jag hade istället börjat känna mig lite dålig. Men vi hann med sushi, friterade räkor och allsång med gitarr.

Nu ska vi snart åka in till funäs på myskväll (afterwork står det på fejjan) på BAK med pepparkakshusbygge. MYS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0