Uteplatsmedtändaljusisthlmblogging




Imoron åker jag :) Eller om typ 9 timmar kan jag väl säga! Dagen har gått tämligen fort. Började med att gå upp strax före 7 fastän jag inte började skolan förrän några timmar senare. Jag ville såklart vara säker på att jag packat allt och ha gott om tid på mig, chilla med mamma och så. Bara man inte tänker på tröttheten älskar jag mornar. Dagen känns så fresh och det är alltid något speciellt med stämningen på morgonen. Jag blev först upprningd av Elisabeth - min uuunderbara skolkurator! Hon hjälper mig med mycket och jag är så tacksam för att jag har henne. Mamma kollade på mig som om jag vore från en annan planet när jag pratade med E i tfn. Haha. Sen ringde jag ett mindre glatt samtal med L som inte mådde jättebra. Jag ska inte säga nåt på bloggen men jag tycker att det är hemskt att saker o ting kan vara så orättvisa. Jag käkade frulle efter mina telefonsamtal och traskade därefter iväg till skolan. SEN SOM VANLIGT! Jag fattar inte...jag är alltid typ 2-5 min sen till lektionerna, eller kommer precis i tid. Har alltid varit så sen jag gick på lågstadiet. Det är svårt att bryta gamla vanor hur mycket man än försöker så blir det på något konstigt sätt alltid samma visa. Mitt mål -nu sista året- blir att komma lite tidigare än prick! FATTA DET NU CARRO!

Lektionen jag hade var Dryckeskunskap. Vi gick igenom vad vi skulle göra nu på hösten och hade sedan en snabb genomgång av vinet. Jag känner på mig att den kursen kommer bli jätterolig med vin-, snapsprovningar och sånt. Hon avrådde oss från att köra bil dessa dagar. Heh. Skoldagen avslutades med att prata engelska och jag pratade mest om att jag skulle åka till paris och vampyrer. Jävlar vad jag tjötade på.

Gå hem i den varma sensommar-solen, ta sina saker och dra till bussen. Jag trivs väldigt bra med sgs (jag tror det står för Sandviken -Gävle-Sthlm) bussen. Den är billig 130 kr enkel resa, går direkt från Gävle till Stockholm och tillbaka. Ta farväl av mor och kliver på bussen, sover väldigt gott en timme eller så. Vaknar och ser att alla moln på himmlen är borta och sthlm börjar närma sig. Moster möter mig direkt utanför bussen, vi växlar pengar, hon hämtar ett par skor medan jag tittar på sthlms folket från bilen. Gamla tanter 80+ bör inte ha körkort, haha först körde en tant rätt vårdslöst och sen när hon möter en annan tjej i en bil som enligt mig inte gjorde ett dugg fel, tutar tanten ilsket och hytter med näven. Jag måste säga att det såg vädligt roligt ut.

Nu har jag suttit här i några timmar med Grönt thé som för övrigt vetande har blivit min nya favorit-drog istället för kaffe. Kaffe bidrog till min dåliga hy(som jag ständigt kämpar mot) och grönt thé är bra för kroppen och SVÅRT att misslyckas med. Kaffe kan vem som hellst göra äckligt. Enda kaffet jag dricker må vara ibland då jag är på "nya waynes" (då det finns 2 inom 150-200 meter) och "hon blonda som jag aldrig kommer ihåg vad hon heter" jobbar och tar min beställning. Hon gör den bästa Caffè latten i stan, eller över huvudtaget på de ställen jag druckit latte på. Creds till henne!


För den som lyckats missa det så åker jag till Paris om mindre än 9 timmar. Jag åker tsm med min moster som är ca 45. Hon har inga egna barn så hon har spart lite pengar sen jag var liten för att kunna åka med mig. Hon bor här i huvudstaden, just därför sitter jag på en mysig uteplats på mälarhöjden en tisdagkväll som denna och väntar på att tröttheten ska ta överhand och få mig att vilja sova.

Jag är borta tills på söndag men jag kommer att ha datorn med mig och det ska finnas internet på hotellet. Ska försöka hålla bloggen uppdaterad så gott det går. Men det får vi se hur det blir med det. Nu måste jag sova om jag ska orka upp kl 03. Godnatt och au revoir!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0