Inflation

Vem finns kvar att klandra när vi spelat ut oss mot varandra?

Idag var jag hos min kära tandhyginist Rita. Hon skulle laga/fylla/ellerhurmannusäger två tänder som det har gått flisor på. Jag har råkat bita av en del av tanden helt enkelt. Efter hur lång tid som hellst när hon nästan är klar med att lägga plast  så är hon där och pillar med sin jävla stålkrok, putsar o grejjar och jag trodde aldrig att jag skulle få gå därifrån. Vad tror ni händer? Klart plasten lossnar!! Så säger hon "ojj" jag tror en liiten bit lossnade. Jag vet kärring, jag såg faktiskt hur plastbiten flög iväg, och den var INTE så liten! Det var såklart all lagning hon hållt på med i ca 20-30 min som lossnade. Visst kan man göra misstag men till saken hör att när jag tidigare var hos henne och hon gjorde en undersökning för att kolla i vilket skick mina tänder var så tyckte hon tydligen att hon skulle bestämma svaren. En fråga var om jag rökte. Jag sa nej, jag har väl provat nån gång men jag röker inte. Hon sa "vi kryssar i att du röker". Jag sa..eeeh men jag röker inte? Det gick inte in i hennes huvud. Dessutom var hon helt jätte tafflig under hela besöket idag, och förra gången också. Så nu sitter jag här med uppslipad tand som ilar något fruktansvärt. Kul..kul

Stolpskott, jajjemän!

Dagen flöt ändå på som vanligt. Jag gick tillbaka till skolan och restaurangen där det var rätt så mycket folk. De hade inte satt upp mig på någon station eftersom varken jag eller de andra visste när jag skulle vara tillbaka. Jag diskade och plockade och tog ett bord med 2 pers! Haha det var såå skönt. 100% Bra service och inte ett enda fel. Grymt!


Efter skolan mötte jag mamma på banken. Sen blev det promenad till systemet sen till polisen. Nu har jag VISA kort, vin och snart ett riktigt ID-kort. Ett nytt bra också som man får resa på inom EU. Wohoo! Nu fattas det bara att shoppa kläder. Har ett enormt shoppingsug så det passar bra att jag åker till moster i Stockholm imorgon! Hoppas Jossan kanske har några kläder hon inte vill ha. (hehe). Min kusin har jättebra klädsmak, jobbar mycket, shoppar mycket. Jamenar, när modet är ute i Sthlm kommer det ju till Gävle! Önsketänkande. Önsketänkande.


Är fortfarande mätt efter middagen jag gjorde. Jättenöjd! Rosmarin rostade höstprimörer (rotsaker), kycklingfiléer stekta med en improviserad äppelsalsa och rosmarin. Till det en jätte enkel sås som blev SÅÅ GOD. Självklart rödvin till maten för mig, Marqués de Arienzo , inte för lillebror. Kycklingfiléerna blev perfekt tillagade och med några stänk rödvin i maten blev allt bara helt klockrent! Jag vet varför jag går Servering C istället för att läsa köksämnena - jag är redan grym på matlagning!

Haha...okej jag är bara glad över att en improviserad maträtt blev så lyckad.
Nu ska jag göra lite viktiga saker.
Jag har inte pluggat idag eller igår så nu blire dags att sätta fart.
Cíao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0