Höst

Nu är det höst på riktigt. Fy i hellvete vad kallt det var när jag gick hem från skolan strax före 17. Trodde nästan att jag kunde blåsa dimma, så kallt tyckte jag att det var. Det går väl fort nu, frosten kommer, löven faller av, ungarna kastar kastanjer på varann och sen börjar det snöa. Julen kommer väl efter det också, med herrejäklars massa pynt, ungar som kastar snöbollar och tillgjorda trevligheter. Det är kanske mysigt i sig. Bara det inte regnar eller en gubbsjuk jultomte hälsar på. Huuvaligen. Fram till dess är det hårt arbete dag ut och dag in. Eller nåt sånt iallafall.

Nu har jag ätit det sista av min ben & jerrys-half baked. Åter till plugg och elände.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0