Pärlor

Stockholm.

Igår var en bra dag. Allt gick jättebra i skolan, jag hade totalt 7 gäster, vi fick in jättemycket dricks. Vinprovning - mycket roligt. Kortspel och nybakade bullar med mjölk hemma. Dans, först en liten stund teori och sen dansade jag disco för första gången. Min tävlingsgrupp kör varannan vecka street och varannan vecka disco, och jag har o[turligt] nog varit borta på discolektionerna. Jag har haft en ganska skeptisk syn på disco. Det är oftast så långtråkigt att titta på. Men ojj vad roligt det är! Jättejobbigt, men såååå kul! Är faktiskt peppad på att ta disco klasser. Svettig som en gris gick jag hem, spelade gura och somnade över gitarren och som i 30 min. Vaknade, duschade, packade, satte mig i bilen, åkte förbi MAX, köpte frisco (som vanligt) och åkte mot Stockholm. Kom fram, fixade med lite saker, fasstnade framför några scener av "dirty dancing", gick ner i källarn där mamma pelle och kerstin satt, kollade på film i några timmar med ett glas rödvin. Inte helt fel.

Idag fyller Pelle 47 (tror jag??). M, M och jag var på stan och köpte dansgrejjs, M fick ett par standardskor och ett par latinskor. Han betalade såklart inte själv. Jag köpte en rätt så dyr body - dans dräkt. Men det var den enda som jag ville ha. Den betalade jag själv eftersom jag har högst inkomst i vår familj atm. Om jag får min lön från tant grön snart dvs. Allt hänger på den. Om jag inte får den blir det till att spara. Vad ska jag annars åka till åre på?? Hehe.

Det blev inte så mycket mer shoppande idag. Ingen orkade och vi hade lite brådis hem till födelsedagsfikat. Jag tänker göra stan imorgon och bränna lite cash. Det behöver jag. Nu ska jag fortsätta dricka vin. Hejdå.

Kommentarer
Postat av: Montana

Äru sugen på att tävla, kolla ackesbloggen nu ;) kommit ut info om tävlingen i östersund,



http://ackesdansare.blogg.se/

2009-09-21 @ 22:28:33
Postat av: Carro

Jagvet ;) håller mig uppdat. vill följa med, men kanske inte har råd :/

2009-09-21 @ 22:43:14
URL: http://fishface.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0