Tack Jessica, att du försöker.

JAG ÄR SÅ JÄVLA LESS

Kan inte 18 åriga människor fan bete sig som folk nån gång? EN GÅNG?, SNÄLLA DET HAR GÅTT 2 ÅR. Det är ju helt jävla stört. Jag skäms för människor jag står brevid om dagarna. Jag skäms inför andra att jag ens befattar mig med en sådan. En sådan som gör andra så illa. Som inte behärskar social kompetens. Att personen själv sedan vägrar inse sina fel och fortsätter med sitt usla beteende. Ja just nu gäller det nästan bara en person. För den personen sticker ut mer än andra, kränker mer än andra, hörs mer än andra och förstör mer än andra. VARFÖR KAN INTE NÅGON REAGERA? VARFÖR MÅSTE JAG SJÄLV SITTA OCH BLOGGA OM DETTA FÖR ATT FÅ UR MIG AGGRITIONEN? VARFÖR GÖR INGEN NÅGOT? Jo det ska jag tala om. För att om man säger något, öppnar käften, yttrar ett ord åt fel håll, då blir man så fruktansvärt sågad. Du ligger nere på botten innan du ens hunnit försvara dig. Du ser det inte värt att säga något till ditt försvar för du har redan blivit så kränkt att det inte längre spelar någon roll. Det är vad som händer om du säger emot. Det vet jag. Det lärde jag mig i ettan.

Jag kan passa på att säga att jag har blivit en så mycket mindre självsäker och självkänslan har näst intill utrotats under mina knappt 2 år på gymnasiet. Visst känns det bra. Bra att ha så mogna kamrater så man känner att man verkligen växer inom sig. Visst känns det bra att man får utskällningar av varenda lärare. Stabilt. Att inte fler tänker efter.

Jag har full förståelse för dem som inte vill gå till skolan och ha lektion med oss.

Jag skulle byta klass, hoppa av, vad som hellst bara det inte vore för att jag bara har ett år kvar. Jamenar, det har ju gått drygt halva tiden...det kan väl inte bli värre?...eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0