Tisdag

Idag har det varit en ganska ovanlig tisdag. Först längdskidåkning och korvgrillning med klassen i Hemlingby. Jag måste få skryta med att jag aldrig åker längdskidor MEN jag och Lollo var först ut i spåret och var grymt snabba runt! Våran Idrottslärare som också är halva klassens mentor, tyckte vi var snabba. Vi är bäst på längdskidåkning helt enkelt. Min jacka luktar såklart rök nu efter rökstugan vi grillade i. Illa..

Förutom längdskidåkning så har jag skottat gården 2 ggr idag eftersom det ska snöa så förbannat! DET ÄR JU MARS! DET FÅR INTE SNÖA (okej, det kan snöa i maj, men ändå!) Första gången hjälptes jag och Lollo åt, andra gången hjälptes jag och brorsan åt. Nu är mamma ute och skottar.

Efter våran hurtiga längdskids- och skottningsinsats så träffade vi våran älskade Johanna :)
Hon mår bra och vi gjorde lite stuff och var o fika :) Sen skulle hon fara tillbaka till skogen. Trollunge som hon är.
Jag tog min cykel och cyklade hem genom den snöande staden. Det var då när jag kom hem som jag hjälpte brorsan att skotta =)

Något som är dumt är att jag heladagen samt igår känt mig sjuk. Jag hoppade därför över dansträningen idag i tillfrisknings syfte. Fast det kanske inte hade spelat nån roll egentligen för jag var ju aktiv ändå, vilket man inte ska vara när sjukdom är på g. Aja vi märker om jag blir sjuk.

Imorgon är det ett sånt här roligt praktiskt prov. Vi har fått 10 menyer varav 1 vi kommer få dra imorgon och tillaga. Undra vilken det blir. Kanske blir det pocherad gös med vitvinssås eller en sallad med chevré chaud och parmaskinka? Varför inte en fetaostfylld lammfärsbiff med potatismos och skysås till varmrätt eller hallonpannacotta med vanilj och hallon gele till dessert? Den som lever får sej. ( ha ha )

Efter provet ska jag till BUP!
KUL
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0