Svennesommar fo' sho'!

Alltså,  seriöst, jag har myggbett högst upp på mitt öra. Det kliar. Jag har ett i nacken också. Och på några fler ställen. Det är vad jag kallar sommar. Man vet att man lever om något gör ont. Ja jag vet att det är sommar när det finns mygg.

Jag är för tillfället i min sommarstuga på södra sidan av Gräsö. 10 mil hemifrån Gävle. Eftersom detta är mitt sista sommarlov tänker jag försöka spendera lite tid här och bara vara. Jag märker hur mycket annorlunda man ser på dagen nu när jag har blivit äldre. Förr bara var jag, alltså tog tiden lite som den kom. Nu är jag van att det alltid måste hända något, stress och jekt är en del av vardagen. När jag nu är på landet, så att säga, tänker jag "och nu då?" vad ska jag göra nu? Jag känner att jag inte kan lugna ner mig. Jag hoppas att jag kan koppla av. Men det är så mycket jag längtar efter! Så mycket jag tänker på. Både bra och dåliga saker. Som att jag ska till peace and love om 4 dagar eller att jag snart fyller 18 (det som man liksom har väntat på sen barnsben, okej det är väl ingen jättestor grej egentligen, eller jag blir ju faktiskt vuxen, det kanske är en stor grej?) hur som hellst, massor av tankar och funderingar gör det lite svårt att slappna av.

Cykelturer, glassar i öregrund, lite sol, lite regn, mys framför en bra film i en stor mjuk säng efter en varm dusch, dans runt midsommarstången, inget smink , resa tältet för att kolla om det är helt inför p&l ,spöa släkten i chicago, båtturer, bad från bryggan (trots iskallt vatten), springa på fina grusvägar, promenader i skogen och alla de andra småsaker man gör som inte har några krav, några måsten eller egentligen ingen större betydelse, men man är glad att de finns där.

Jag längtar egentligen inte hem, eller jo jag saknar ju mina vänner, men jag trivs mest med att det är lugnt, Jag är lycklig trots att det här stället får mig att minnas att jag har stora hål inom mig som nog aldrig kommer fyllas. Sad but true. Men jag är lycklig över det jag har. Och jag önskar att jag alltid fick ha det så. Själv, jag behöver inte dela det med någon annan. Jag har mig själv, och så länge jag har det är jag lycklig.

Ajuste, jag ser då och då att jag får sms och att folk har ringt mig - om ni nyss läst det som står ovan menar jag det inte på så sätt att jag är folkskygg eller inte tycker om er, jag tycker om er, men jag har bara väldigt dålig täckning här (jag har som tidigare nämt "3" som mobiloperatör, och de verkar inte bry sig om skärgården, hata 3). Dessutom är det internet jag sitter på också ganska dåligt eftersom tele2 också har dålig mottagning här. Därför har jag inte varit i kontakt med omvärlden sen jag åkte hit. FYFAN VA UNDERBART JÄVLA SKÖNT DET ÄR. Du borde testa.

Nu ska jag se om jag får ut detta inlägg, annars lägger jag upp det när jag kommer hem, GLAD MIDSOMMAR!

Kommentarer
Postat av: Modin

tycker de låter skönt att ta tid för sig själv bara =)

2009-06-21 @ 21:09:50
URL: http://getitmyway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0