Allt för världen

Underbar dag!

Mor fyller år idag (43) och dagen inleddes med uppstigning kl 07.40 (fast jag väcktes 07.20 av andreas...som inte kunde sova). Sång, frukost på sängen och paket kl 08 ungefär med moster+pelle+casper(hund) och lillebror. Den morgonen var väl inte så underbar med tanke på att det var lördag och då brukar jag sova ganska mycket längre in på dagen. Men att kliva upp tidigt är väl ganska skönt när man har kommit igång. Jag åt frukost också, det är det sällan jag gör det och sen så pratade jag med andreas i tfn när jag egentligen borde ha duschat och gjort  mig klar, så jag kände mig lite seg. Men jag var ju trött som fan så inte orkade jag göra nå vettigt inte (A).

Vi gick upp så tidigt eftersom vi skulle till kungsberget och åka skidor. Första gången denna säsong faktiskt eftersom jag antingen varit sjuk, varit handikappad eller inte haft tid på alla andra dagar mor och bror åkt upp. Fick inviga mina nya skidbyxor och de var jättebra :) Skidåkning är liksom som cykling, har man en gång lärt sig det glömmer man det inte. Iofs kände jag mig exremt ringrostig, men det är väl förlåtet eftersom sist jag åkte var vecka 14 i åre 2008. Jag insåg efter ett åk hur kul jag hade glömt att de var! Kan ju säga att jag kommer åka så ofta jag kan (man inser inte vad man har förrns man är utan det), men det lär ju bli ganska sällan för jag dansar ju så mycket och på helgerna har jag oftast annat för mig.

När vi satt i värmestugan och käka så såg vi hur de lastade av 2 små hästar som de skulle ha till ponnyridning. Jag började rida när jag var 8 år typ men slutade för 1½ år sen. Jag har haft extrem hästabstinens hur länge som hellst. Drömt om hästar så många nätter att jag tappat räkningen. Så jag bestämde mig för att jag skulle hälsa på hästarna lite senare. Och när vi var klara ungefär vid 15-tiden (för de skulle hem o laga mat >_<) gick jag bort och fick gosa med en ponny jättelänge! FATTTA LYCKLIG JAG VAR!!!!!!!!!!!!!!!!!  Fan att jag hade skidkläder och pjäxer, annars lät de på henne som att jag hade fått rida annars... Jaja jag var bara nöjd med att få känna doften av en häst.

Vi åkte hem och jag hade ett leende på läpparna helatiden. Jag tog ett jätteskönt bad när jag kom hem och kom på att jag skulle ha spa för migsjälv innan gästerna skulle komma vid 19. Mycket pyssel, mysmusik och tända ljus fick mig att koppla av och må ännu mera bra. Sen åt vi jättegod middag och firade mamma och alla var jättesnälla. Morfar var lite knäpp och farfar var jättetrevlig (jag har inte tyckt att han har varit det tidigare men nu har han ändrats och jag gillar honom jättemycket, vilket jag inte gjorde tidigare). Samtalsämnena var allt ifrån dialekter i och runt Gävle till ombyggnationen av våran gata som alla är mycket insatta i eftersom vi bor på samma gata allihopa förutom moster o pelle som bor i sthlm. Kaffe och lite gitarrspelande satte guldkant på kvällen och jag drog mig sedan undan till mitt rum för att chatta och lyssna på musik. Jag har haft en jättebra dag och längtar till imorgon då dansen börjar och till på fredag kommer en spec person som jag tror jag ska ringa nu. (Och Fia fyller år och vi ska på röjjjjjj fezt på fredag med!)

PEACE!!

Kommentarer
Postat av: Módin

Känns som du bara kommenterade bra saker som jag gjorde ;)

du glömde säga att du snackade i telefon typ 3 ggr till med mig den dagen ;) haha



Saknar dig gumman, men snart ses vi <3

2009-01-19 @ 10:50:30
URL: http://getitmyway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0