"Nåväl, vad är en bal på slottet?"

Näe, alltså det är inte sant! (Jo, faktiskt) För er som inte redan vet det - vilket borde bara skickligt eftersom jag sagt det klart och tydligt mer än en gång på .

Som de flesta vet finns det en plats på jorden jag trivs VÄLDIGT bra på. Den platsen heter Åre. Det spelar ingen roll om jag är uppe på fjället eller nere i byn. Fellgood känslan finns där vilket som! Jag försöker åka dit så ofta jag kan men det blir alltför sällan med mitt upptagna liv. Nu i helgen är det Snö, Test och Fest! i Åre, alltså en invigning på skidsäsongen. Jag hade för länge sedan gett upp hoppet om att kunna åka dit eftersom inga kompisar kan/har råd / har tid/ vill. Men i söndags kläcker morsan ur sig.
"Jag och Marcus ska åka upp till Åre på fredag".
- "VA!?!? JAG DÅ?" Säger jag
- "Men har du tid då? Du jobbar väl?"
- "JA JAG HADE HAFT TID OM DU SAGT DET EN VECKA INNAN!!!"
- "Men vi ska ju bara åka upp med den nya soffan till lägenheten, vi kan bara åka skidor på lördagen"
- "AAH! Jag säger upp mig!, nej vänta jag ska på luciavaka på lördagkväll, julbaka och vara barnvakt åt frejapå lördag dag, lovat folk att umgås med dem på söndagen" 
- "synd för dig"
- "nooo, jag har inte råd att åka...jag kan ju inte bara släppa allt och dra"

Bajs, höstens/ förvinterns happening missar jag.
Hoppas det blir en JÄVLIGT bra helg här hemma!

Läs mer om Åre HÄR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0