Friday night n' day n' night

Herrejäklar vilken dag! Och den är inte över än!

Somnade ca 01.00 efter att jag kommit hem från jobbet. Klev upp strax efter 05 (ja M. hade rätt, jag snoozade en stund) Det tog en stund för mig att inse var jag var, vad jag skulle upp att göra, vad klockan var och hur man reser sig upp. Tog nån timme att göra sig klar för jag var trött som en gammal fiskmås. Jag höll på att bli sen och fick kasta ner något i väskan att äta som lunch vilket blev mammas pannkakor och Mickis & Camillas mammas svartvinbärssylt samt lite frukt. Gick till skolan och hoppade på brynäsbussen (brynäs vann med 6-0 mot skellefteå igår btw!) som tog mig och ca en full busslast skolelever ner till stockholmsmässan där det har varit SACO mässa i två dagar nu. Det var massor av högskolor, utbildningar, utlandsjobb och massa sånt som hade mässa och vi var såklart på plats. Minglade runt i någon timme och pratade om bartenderutb. på Kos, sjökaptensutb. på chalmers, danshögskola på kulturama och massa annat som man blev indragen i. Efter kanske 1 timme hade man sett det mesta och efter ytterligare en timme kände jag mig klar. Det fanns en del seminarium att gå på men det var ingen som passade oss, eller de som gjorde det missade vi eller blev fulla. Efter jag och M. hade ätit vår lunch och sprungit ifrån de andra gick vi till "nån makeupskola" (skitkänd, just därför glömde jag namnet) där man kunde få bli sminkad om man köpte en ögonskugga för ynka 100 spänn. Jag och M. ställde såklart upp. M. blev klar efter kanske ½ timme, jag satt en timme till! Haha, jag fick lov att blunda länge för att sminket skulle torka och jag höll på att nicka till och somna några gånger. Haha.

Resultatet blev jättecoolt, inget som man skulle ha på sig till vardags direkt. Vi missade tackvare den jättelånga sminkningen ett seminarium om självkänsla som vi jättegärna ville se. Men den vart tydligen full jättesnabbt. Vi gick faktiskt direkt ifrån sminket tillbaka ut till brynäsbussen och åkte hem. Väl hemma på Polhemsskolan gick vi in och jag släppte upp min heliumballong (som jag fick på mässan) högst upp i taket på ljusgården. Ska bli kul att se hur länge den blir kvar där.

Aja, efter att ha dragit ner på hängan och kollat att allt var som det ska shoppade jag loss på stan och brände många pengar på saker jag tyckte att jag behövde. Fast något som jag verkligen behöver är skor men det köpte jag inte :(

Efter det var det hemåt och göra sig i ordning inför kvällen och sånt, värsta sommarklädd, tur att mamma skjutsade upp mig till Lotta sen och vi skulle få skjuts ner på stan efter det! För jag hade inte velat gått i mina klackar!!!!.

Drog ivf hem till Lotta och öppnade min Dopf <3 den var jättegod! Middagen bestog av en banan och smörpopcorn eftersom jag inte hade hunnit äta något och inte skulle hinna göra det heller. Åkte ner på hängan och blåste upp ballonger, badbollar och annat sånt inför beachpartyt. Det var jättekul! Inte att blåsa ballonger kanske, men att folk faktiskt kom till hängan i sommarkläder, typ badshorts och grejjer, det hade jag inte riktigt vågat hoppas på. Kvällen flöt på bra tillockmed tills det var dags för hemgång.

Jag trodde jag skulle behöva ta en taxi hem för mina skors skull. Det är faktiskt värt det för det GÅR INTE att gå hem i dem. Och jag var inte så peppad på att gå med endast nylonstrumpor på fötterna. Lyckligtvis var L. Min räddare då hon hade ett par converse med sig! Vi tog en promenad hem och jag var hungrig när jag kom hem så jag tog en yoghurtförpackning ur kylen som det bara var lite kvar i som jag därför kunde dricka direkt ur. Lat som man är... Det var det dummaste jag gjort på länge för det visade sig nämligen smaka väldigt illa och när jag tittade på insidan av korken var den alldeles full av MÖGEL!!! BLÄÄ jag tänkte först försöka spy upp det men lade ner tanken. Kanske lär jag mig en läxa att checka livsmedlet innan man stoppar i sig det. Klockan blev över 3 och jag har varit vaken i över 22 timmar. Lollo ligger nog i min säng och sover. Godnatt


Kommentarer
Postat av: Anonym

De var en kanon kväll :) hade super roligt med alla kram Lotta

2009-12-06 @ 01:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0