Lucianatta

Lucianatta - done
Snabba cash var riktigt bra, inte en feelgood film kanske, men bra för att vara svensk...om någon fattar vad jag menar. Inte helt nyktra halkade jag och Sofia Hård ner längs den isiga vägen till stan strax före 23 tiden idag/igår. Vi möttes upp av de andra och intog en varsin plats i varsin salong. Efter ca en timme av reklam startade filmen "Up in the air"

Alltså, filmen var lite trög men jag tyckte den hade en bra poäng och den tilltalade mig verkligen. Den handlar om resande och att inte rikigt  "slå sig ner någonstans" vilket är precis det jag kommer söka efter när jag gått ut gymnasiet. Huvudkaraktären är på resande fot över 300 dagar om året genom sitt företag han jobbar åt och det trivs han väldigt bra med. Nej han trivs inte bara med det, han lever för det. Storyn är helt okej men det som fångade mig var just att jag kände en stor frihet med hans yrke. Det var det som gjorde filmen intressant för mig. Sen är det ju också kärleksaffärer och sånt, hallå, det är ju en amerikansk film! Vad kan man förvänta sig?

Vi fick inte lämna salongen för in kom ett luciatåg med de som jobbar på biografen. Någon var en full tomte, Luciam var sminkad som en zoombie, en tärna var helt svart, som någon döing, ja och lite sånt. De sjöng väldigt fint klassiska luciasånger med egna skrivna texter.

Efter den filmen och det underbara (och förmodligen det enda jag kommer se i år) luciatåget var det paus med subwaymacka och kaffe. Väldigt bra att få i sig faktiskt även om det var liiite för mycket majonäs på mackan så att man mådde lite illa. Det skulle lottas ut lite priser från sponsring antar jag i vår salong. Jag och L. stod utanför och pratade med han som skulle dela ut priserna och tyckte att han kunde säga våra nummer. Haha, klart som fan att han sa mitt nummer då! Inte det som jag hade sagt åt han att säga, nej för jag hade en annan plats. Haha, nej jag vann inte en bil men jag fick gå upp inför alla (i mina myskläder och allmänt risiga style!) och ta emot en tygkasse som det stod new moon på och en anteckningsbok från tredje boken i serien med citat ur boken på varje sida (hehe <3<3). Inte nog med det! Jag vann en burk med Ahlgrens bilar också :D bra att ha när popcornen tog slut. Waow, jag vann något...fan va cool jag är.

Efter det visades filmen "Old dogs"

 

Jaha, okej, en Disney film. Ja den var lika typisk och förutsägbar som de flesta av disneys filmer. Denna handlar liksom den första filmen om karriär, affärer och pengar fast på en lite mer famlijär nivå. Söt måste jag erkänna och jag och L. har nog inte skrattat så mycket på ett tag. Det var snabba skiftningar mellan "hahahahahahahha" och "naaaaaaaaawe". En sann feelgood film.

Återigen paus. Den andra filmen kändes som om den var kortare, antagligen för att den var mer humoristisk. Vi tog oss ut ur salongen igen och drack glögg och åt pepparkakor. Tack SF!

Okej, sista filmen. För den som läste i början på inlägget vet att sista filmen var "Snabba cash". Snabba cash är från början en bok som jag började läsa, tyckte var bra men som jag sen glömde bort att läsa klart. Låter inte det som typiskt jag eller?

 

 



Jag hajjar den röda tråden genom alla filmerna. Pengar, business, flyt. Det visar verkligen att vårt samhälle är helt styrd av pengar. Suck, men låt inte det sänka en bra film. Visst jag har sett bättre Svenska filmer, den här saknade något, någon känsla. Den var lite jobbig att titta på samtidigt som den var spännande. Helt klart värd att se. Mer än så avslöjar jag inte. Läs boken.

Så vad nu? Ja jag fick stanna uppe hela natten och kolla på 3 filmer till priset av 2. Helt ok. Jag har snart varit vaken i 23 timmar och jag känner av det rätt så mycket. Dags att gå och lägga sig för att om några timmar städa upp det som jag stökat till i lägenheten nu när Morsan och Bror har varit borta. Men de kommer inte hem förrän på kvällen. Jag hinner sova i lugn och ro. Idag blir en slappdag. Jag tror jag ska bara ska pyssla om mig själv.

Peace
Godnatt och eh...
Glad lucia?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0