En flicka i varje hamn

Tänk vad roliga saker jag har haft för mig under de senaste veckorna.

Fyllt år, varit hit och dit och gjort massa saker, jobbat under marinfestivalen (en upplevelse i sig), och helt spontant seglat ner en stor skuta ner till Västervik. Tiden har gått jättefort och jag vill verkligen inte vara här hemma i Gävle.

Jag skulle kunna berätta så mycket om vår resa, om Egil - den väldigt egna skepparen, Emil - han som inte har någon egentlig hemaddres utan bor och jobbar på Linnéa och Vega, alla som var ombord på båten var hur roliga och trevliga som hellst. Jag kommer ha svårt att sova inatt utan att höra motorns brummande, jag saknar vågornas svall, vinden mot seglen, doften av hav. Åh, jag skulle kunnat ha fått segla ner deras andra (och större) skuta Vega från Stockholm till Västervik imorgon. Det skulle dock innebära att vi kom till Västervik ca 23.00 på söndagen och jag börjar skolan på måndagen. Visserligen skulle det inte göra någonting om jag missade första dagen men jag kände att det skulle bli lite stressigt att åka ner till Sthlm igen och sen ta sig hem på söndag natt. Fan att sommarlovet inte är längre.

För övrigt så måste jag berätta att min mobil för tillfället är spärrad. Jag fick en påminnelse för några dagar sen om en obetald räkning, den betalades men mobilen blev ändå spärrad igår. Jävla 3 alltså, de ska alltid strula.

Imorgon måste jag börja återgå till vardagen. Sova i tid, vakna i tid, äta riktigt, röra på mig och allt sånt. Haha jävlar vad jag har gått upp i vikt den senaste veckan. XD.  Jag tänker inte säga hur mycket men jag vet att det beror på alla kakor jag har ätit och hur lite jag har rört på mig. Fia och Johanna som var med på Linnéa vet vad jag pratar om. Vi fick äta huuur mycket kakor som hellst och eftersom det inte fanns så mycket annat att göra emellanåt än att ligga på däck, sola och äta kakor/mazariner blev det en och annan.

Nu ska jag duscha och få bort saltet ur håret som jag fick när jag duschade i saltvattensduschen de hade ombord. Kanske göra hårinpackning och ansiksmask. Hmm..I vilket fall ska jag slita mig från datorn. Godnatt.


Kommentarer
Postat av: johanna

åh jag saknar.

2009-08-30 @ 17:24:08
URL: http://bjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0