Måndag

Sådärja! Nu var vi igång igen, för sista gången förhoppningsvis.

"Upprop" - sedvanlig tråkig samling i skolans aula exakt kl 09.00 som hölls av rektor och elevrådsordförande. "arbetslöshet..bla bla..viktigt med utbildning...bla bla...satsa nu allt.." - nej jag tänker inte satsa ett jävla skit eftersom jag inte bryr mig ett dugg om min utbildning eller om jag får något arbete i framtiden, just därför släpar jag mitt arsle upp ur sängen, alltför tidigt, och sätter mig i en instängd lokal med 100-tals andra likasinnade elever för att lyssna på ord som jag skiter fullständigt i. Hallå? Säg inte det till oss...tjat biter inte på dagens ungdomar, fråga vilken tonåring som hellst..duh.

Nåväl, var var jag?
Efter att ha gått till ett klassrum jag aldrig varit i förr och där hela klassen fick delta i att lyssna på högläsning ur "polhemskolans nya trivselregler" som tycks ha tillkommit efter klass HR2 (numera HR3)'s uppförande läsåren 07/08 och 08/09. Mycket underhållande. Vi fick vårt schema..åsikter om det kommer eventuellt att publiceras i kommande bloggar.
Efter det givande mötet med vår klass och mentorer fick jag återigen uppleva skolans oerhört snabba datorer. Det tog ungefär 10-20 min för mig att kunna börja använda en dator. Jag ville bara skicka ett mail från min skoladress...Jag fick iväg mailet och jag och Louise gick upp och satte oss i en kö som inte blev kortare förrän syon -som Louise skulle prata med - anlände efter ca en timme. Polhemskolan - FULL FART, EXPRESSFART! Det som gick fort(-are) var däremot busskortskön som vi ställde oss i en lång stund senare. Louise kan nu åka fram till kl 21 på sitt skolbusskort. Gratulerar! Det känns verkligen som om skolverket satsar på elever som bor långt från stan. Visst känns det bra?

Efter lunch hos mig med lite tv-tittande begav sig jag och fröken Östling ner på stan för att fika med fröken Söderlind. Vi hade som mål att fortsätta skriva på vår bok. Jag måste säga att jag har hett material med mig hem, färdig att publiceras. Men var tänker jag inte berätta - än.

Efter några timmars skratt och aktivt tänkande var det dags för mig att påbörja en ny termin på Ackes dansskola. Något som jag sett fram emot länge eftersom jag börjar ta kurser för en ny danslärare. Erika Sjöberg. Jag måste säga att de 3 timmar som jag nu gått hos henne bara ikväll har gjort att jag bara måste ta fler lektioner av just henne. Jag känner att hon kan få mig att utvecklas inom dans, särskillt inom den egna dansen, freestyle, ah det sätter guldkant på livet! Längtar till söndag då jag ska dansa två olika sorters jazz och testa på balett för henne. Totalt tror jag att jag har anmält mig till 8 danskurser denna termin. Jag hoppas verkligen att jag kommer ha tid och ork för alla.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0