Så nära

Nu ser jag allt vacker ut. Har en peel-of mask på mig, liiite svart utrunnen mascara under ögonen, munsårs-salva på (min mungipa sprack imorse! aaajjj), håret uppsatt i en handduksturban, inga kläder och extremt trötta ögon. Sitter ihopsjunken framför ett det vita sken som datorn ger och tänker att om någon skulle komma ner i källarn nu så skulle den bli förskräckt och tro att jag var "källarmonstret" vilket jag förvisso kan vara...men det är en annan sak.

Har under eftermiddagen och kvällen legat i soffan några timmar - dog efter en stund, ätit grymt goda hemgjorda fiskpanetter, vunnit över min familj 2/2 ggr i Chicago samt googlat på Paris.

Jag måste ju veta var jag ska gå och vad jag ska se när jag åker dit på onsdag. Jag är mest intresserad av mat och dryck kulturen, för att inte nämna konst och andra sevärdheter förstås. Jag hoppas att jag och min kära moster kommer picknicka i någon park, äta gott färskt bröd och framför allt - dricka gott vin! Jag har inte så mycket mer förväntningar än så på den kommande resan. Jag väntar och ser vad som erbjuds.
Psst..är det någon som vet något mysigt café eller så (som inte är jättedyrt) får den gärna tipsa om det!



Nu ska jag dra av min ansiktsmask och sen krypa ner i sängen och läsa på min bok som snart är slut.
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0