Beroende

Hela dagen har gått, och vad har jag åstadkommit? Käkat frukost och middag. Det har jag gjort. Min bror har kommit hem från gräsö. När han kom hem från skolan i fredags (de börjar tidigare än oss, muahaha) sa han "nu ska jag och Ricky cykla till gräsö". Jag och mamma tittade frågande på honom. "jaha?? men åk då?". De började vid 15-tiden och cyklade ända fram till Forsmark där morfar hämtade dem, han ville nämligen gå och lägga sig vilket han inte skulle kunna göra förrän de kom hem. Då hade de iallafall cyklat mer än halvvägs och idag när de cyklade hem till Gävle så tog de sig ungefär halva vägen hem innan mamma kom med bilen. 14 mil, starkt jobbat för två 14åringar.

Själv sitter jag nu med världens sockerabstinens, men ska jag kunna ta mig ur det måste jag börja någon gång med att sluta äta godis och annat småtjafs helatiden. Småäta är inte hälsosamt men oj vad gott det är. Min familj är väl inte den bästa på att ha nyttiga saker i skafferi och kylskåp direkt. Det finns alltid godis eller något liknande, även om vi gömmer det för varandra är jag en jävel på att leta och hitta det jag söker -fort. Skulle det mot alla odds inte finnas något godis eller liknande så vet de flesta att jag är en jävel på att baka, och kakor kan jag frossa i hur mycket som hellst. Kladdkaka och havreflarn är ju så superlätt att göra och fort går det! Smeten är nästan det bästa, jag kan faktiskt bara göra smet och äta det.



Men nu är det slut på det. Eller jag tänker skära ner på det REJÄLT. Dessutom har jag som mål att äta mindre kött och få min familj att tycka om vego-mat. Det känns som om det kommer bli jag som får laga maten hela hösten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0