Hannibal - nej

Jag brukar inte höja ögonbrynen så värst mycket åt skräckfilmer. Men när det kommer till filmer där man på ett inte alltför scen-dramatiskt sätt torterar/slicear/låter galna psyko grisar äta människor, dvs på ett ganska humant plan, klarar jag inte av att titta. Man kan ju tycka att det verkar rätt så överdrivet vilket jag har gjort under 95% av alla skräckisar jag sett och få en overklighets känsla. Men i filmen Hannibal - som så vitt jag uppfattade det är den sista filmen i en triologi? - blir filmupplevelsen av ett annat slag än t.ex. "The ring" "The grudge" eller "djurkyrkogården", som för övrigt var de enda skräckisar jag kom på för tillfället. Fast egentligen vet jag inte om jag blir rädd eller bara oerhört äcklad. Lika så "Saw" som jag faktiskt tyckte att "nej den här har för kass handling, alla bara dör på diverse bisarra vis" och gick iväg och gjorde annat. Men Hannibal var dock bra på något sätt, men jag skulle för allt i världen inte sätta mig i min ensamma, mörka källare och se på den ensam. Nej verkligen inte. Kanske med någon att krypa in i famnen hos när det verkligen blir äckligt och man vill bespara sina ögon bilderna som visas på tv skärmen. Det skulle kunna få mig att se den igen, eller någon av de tidigare filmerna. Det typiska skräckfilms-idealet, en livrädd flicka i en beskyddande pojkväns famn, haha, det är så löjligt att jag nästan faller för det. Nåväl, vad är väl en bal på slottet? Det känns som om man varit på hundatals baler, men alla lika dötrista, när man går så tappar man sin ena sko och hittar den några veckor senare i källaren. Det är som 1700-talet. Hon som levde på slottet men ville ha tiggaren. Någon som kunde visa henne livet från en annan sida. Sitt eget liv har hon ju redan upplevt.

Klockan har slagit 03 och jag hade tänkt att peela ansiktet göra en ansiksmask innan jag går och lägger mig. Min hy och jag har fortfarande inte kommit överränns. Trots att jag skämmer bort den med att vara utan smink så mycket som möjligt och det smink jag använder är av mineral sort. Suck, alla gener är inte roliga att ärva, farsan hade ju riktigt dålig hy som ung, det blir bara att vänta tills man blir gammal helt enkelt.



Vardagen blir inte mer än vad man gör den till, du lever bara en gång.
God natt

Kommentarer
Postat av: Anonym

uppdatera nu då! :)

2009-08-17 @ 17:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0