Augusti 2

2a augusti. En vecka kvar tills jag fyller 18. Idag fyller min moster år, (fast jag vet inte hur mycket).

Igår kom jag hem från kopparbolägret. Det var rätt kul, jag åkte med Fia och Camilla som ledare för totalt 10 scouter. 5 av dem var mina juniorer, "åh det är som att valla får". Temat för lägret var pirater, alla barn, ledare och funktionärer var utklädda på ett eller annat vis. Jag var jääävligt snygg som pirat måste jag säga.

Under de dagar vi var där så fick barnen (vi också om vi ville eller blev tvingade av några dryga funktionärer); Klättra klättervägg, trycka tröjjor, gå pionjär(pirat)spåret, göra tenn-mynt, tova ull och lite andra saker. Fast vi ledare trivdes bäst i caféet där iaf jag åt mängder av kakor, eller i ledar-relaxen, där vi bastade och hade en lugn stund utan barnen.

Eftersom att vi bara hade små barn så kom vi inte dit förrän halva lägret hade gått. De minsta får en sån fruktansvärd hemlängtan och ett helt läger skulle de inte orka med. Trots det så var det ändå två som åkte hem på kvällen av sista dagen. En som skulle hem av nån bra anledning, och så en liten kille, det enda han gjorde de sista timmarna var att gråta och säga hur mycket han saknande och älskade sin mamma. Jag tyckte synd om honom.

När bussen hade släppt av alla kids vid konserthusets parkering igår så ville man bara hem. Men hem fick vänta för vi ledare skulle till lokalen med alla 100 saker vi haft med oss. Dels för att bära ner allt på sina rätta ställen men också för att hänga upp alla j*vla tält. När det var gjort var det bara att ta sin egen packning på ryggen och gå hem för att börja tvätta, städa, duscha, äta och till sist sova.

Jag sov i 13 timmar har nu ätit min brunch och ska gå ned i tvättstugan för att hämta all tvätt som jag hängde upp för någon timme sen. Sen ska jag duscha och allt sånt innan jag ska ner till tant grön och jobba.


John och Fia goes pirates

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0