"om vi kör ihjäl oss så gör vi det med stil"

Ojj...jag har inte bloggat sen i torsdags, har inte haft tid helt enkelt..

Helgen har iallafall varit jättebra. I fredags hade jag en jättebra dag på läkerol. Disney on ice eller vad de nu var det hette som de skulle ha på kvällen hade genrep under dagen och det var mycket trevligt att stå och kolla på när man torkade bord(!) På kvällen var det inflyttningsfest hos PerK förutom att Peter var svindryg var det mycket roligt. När vi skulle gå hem så spöregnade det och det var allmänt hemskt. Men vi (jag och Lollo) gick förbi grillen vid munken och käkade fyllemat och det var guld värt! Han som stod och gjorde maten var väldigt knäpp, han frågade vad vi hette och började sen sjunga på Lollo, Lollo Loooooollo, Lollo Lololololooooloo, (ja och så vidare). Mycket bra marknadsföring att vara rolig och få folk att skratta. Vi kom hem trötta, dyngsura men ändå glada, (okej jag var arg och less på en person men det var väl inget ovanligt).

Jag och Lollo klev upp runt 12.30 och käkade frulle medans vi kollade på tv. Vi kom fram till att vi hade det jättemysigt och jag tjatade om att "shit vilket bra dygn det har varit!" för jag hade varit på ett glatt humör nästan hela tiden. Vid 14-tiden nångång insåg vi att vi lära sätta fart om vi skulle hinna bli klara och hinna ner på stadshuset till kl 16. Så vi gick till varsin dusch och nån timme senare och efter några skivor bra musik kunde man inte se skillnad på de monster som tidigare med trötta och svarta ögon satt och halvsov framför tvn (<-talar mest om migsjälv där) och de snygga tjejer som sedan stod framför spegeln klara att gå ner och jobba på stadshuset.

Vi hade undertiden vi sminkat oss försökt få tag på Johanna men hon är ju duktig och hade sabbat sin mobil IGEN. Men hon ringde tillslut och vi träffades nere på stan 15.55.

Vi blev insläppta av Johan och fick reda på att vi skulle servera Gästriklans ishockeyförbund. Jag kände dirkekt att hockey verkar vara mitt kall, eftersom jag först och främst älskar hockey och jobbat på läkerol arena och dessutom fick APU på samma ställe och nu dethär. Det var till en början Jag, Lollo, Johanna och Mathilda från HR 3an som dukade upp och förberedde middagen. Lite senare kom Maria och Frida och hjälpte oss med det sista. Jag och Mathilda ställde oss i foajén och serverade fördrinkar och sålde avec biljetter och efter det sparkade festen igång. Partypistolerna spelade och det delades ut utmärkelser. Mat (klassisk skagenröra till förrätt och svensk oxfilé med hasselbacksinspirerad potatistårta men jordärtskockskräm och sparris till varmrätt) dukades fram och dukades av. Kaffe, tryffel, vin och sprit serverades. Borden röjdes och drogs undan medans jag och Mathilda stod i baren och sålde yttligare alkohol till gästerna fram till att dansen började. Då öppnade stora baren och vi drog oss tillbaka in i köket. Vi diskade och jag kan inte påstå att det var det minsta tråkigt. Jag var fortfarande på strålande humör och sjöng och skrattade ända tills vi gick hem vid halv 1 vilket var ganska tidigt jämfört med sist, vi hade dessutom 3 nya inbokade arbetstillfällen varav en bara är preliminär. WOHO! jobb=pengar=carro glad=lycka på jorden, nästan. Hehe.

På våran väg hem mötte vi Linnea och Kurt utanför donken. De hade gått modevisning på goya och Linnea hade tididare på dagen kommit hem från USA, det lyxbarnet. Vi kom fram till att det var sent och vi borde gå hem men innan vi gick bestämde vi att vi måste ha en rockband kväll hemma hos Linnea. Det ser jag fram emot!

När jag och Lollo kom hem till mig var klockan efter 1. Vi var jättehungriga och ställde oss och gjorde varma mackor och varm choklad med grädde och värmde lasagne. Nam nam. Vi ville kolla på film och Lollo sa att hon aldrig hade sett snövit så jag kände mig skyldig att låta henne kolla på den. Inget mig emot för det var så länge sen jag såg den. Man glömmer hur mycket bättre gamla disneyfilmer är än de nya. Åh, den var perfekt som godnattsaga för sen sov jag jättebra och vaknade runt 11 före Lollo! Det har nog aldrig hänt förut. Klev upp vid halv 12 ungefär och efter ett tag tittade också Lollo upp ur källarn.

Vi käkade återigen frukost och kollade på Idol reprisen. Av allt att döma har det varit en jättebra helg. Idag är det ju dessutom fars dag och vi ska hem till mormor och morfar och käka middag. Jag vill också hinna upp till kyrkogården för jag har inte varit där sen den 21a januari. Jag kommer nog inte hinna det för att jag är så seg...

Nu börjar det mörkna och jag ska ställa mig i duschen och sen klä på mig. PEACE!


Kommentarer
Postat av: Johanna!

JAG ÄLSKAR DIG

2008-11-09 @ 20:28:21
URL: http://johannamariasoderlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0