November regn är det kallaste som finns!

Seg, trött och har ont i kroppen. Så kan man beskriva mig idag. Visste att det var påväg. Mammas kompis sa att jag nog var påväg att få influensa. KUL. Så nu knarkar jag alvedon och ska försöka komma i säng tidigt. typ 21.30 hoppas jag på.

Som tur är var det lite folk i restaurangen idag så man slapp slita ihjäl sig. Men trots det så värkte det i mina leder på ett sånt där sjukligt sätt när jag satt och käka vid 14-tiden. Sen cyklade jag hem lite tidigare från läkerol för att hinna hem innan jag skulle på bup. Såklart skulle det börja spöregna så att jag hann bli dyngsur innan jag kom fram. Kanske inte var så bra med tanke på att jag redan är lite sjuk.

Jag hade tur och regnet hade upphört kl 17.25. Jag svängde snabbt förbi klädpiraten på hemvägen och köpte en vit t-shirt i storlek XXL. Med ca 20 min kvar innan juniorscout mötet skulle börja trampade jag hem för att byta om till danskläder och hinna äta. Eftersom jag kände mig hänging fick jag inte i mig mycket mat. 

Kom till Lokalen till 18.00 och började mötet. Vi ropade ropet, eller, inte jag, jag orkade inte för nu hade min kropp börjat ge upp på allvar fastän jag tidigare hade tryckt i mig 2 värktabletter. Blev mycket tacksam när barnen ville leka "sångleken" som inte är så fysiskt ansträngande. Sångleken går ut på att jag som är ledare säger en bokstav,tex. A, då ska barnen, som är indelade i olika lag, så fort som möjligt sjunga en låt som börjar på A eller har en refräng som börjar på A. Det lag som fortast ställer sig upp och sjunger en låt får poäng. Simpelt, ellerhur?

När leken var slut mådde jag mycket bättre och Murre (en ledare) hade bestämt att vi skulle pyssla och slipa smörknivar och plantera hyasinter. Jag har aldrig i hela mitt liv som scout planterat. Men men...är man 10 år tycker man det är roligt. Jag hann faktiskt plantera en hyasint innan jag kilade iväg till dansen.

Johanna (min danslärare) var i julstämning så vi fick rulla till julmusik (rulla= röra sig på golvet). Och sen körde vi dansen. Jag hade helt enkelt inte tid att tänka på att jag hade ont. Vi testade våra scenkläder och det såg faktiskt riktigt bra ut tillsammans.

Jag cyklade hem, jag hjälpte mamma att tvätta, jag käkade hallonkräm, jag skriver blogg och nu ska jag tvätta bort sminket, borsta tänderna och till sist sova. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0