Kort dag ...

Kort dag idag då.

Igår efter middagen och en välsmakande dessert begav jag mig upp till Johanna på sörby. Vi gick och handlade godis och läsk för att sedan inta våran favorit position i soffan framför tvn. Med oss var också Robin, Martina och Lollo som kom efter ett tag. Det gick skräckisar på 6an hela kvällen så vi kollade på, the cell (mycket äcklig) och sen lite på The omen men den var tråkig så vi kollade på strandvaskaren tills klockan var efter 04.

Jag brukar sällan bli rädd av skräckfilmer men när jag följde Lollo till bussen så var det lagomt kusligt och när jag som bäst stod och ritade i frosten som var på busskursglaset påpekade Lollo att det var ett kors av frost på rutan. Jag hoppade till och skrapade snabbt bort det. Jag är inte den som brukar vara vidskeplig men man börjar ju fundera. När bussen hade hämtat lollo gick jag tillbaka till Johanna, nu var det bara Jag, Johanna och Martina kvar. Martina lyckades ha sönder en spegel (7års olycka) och när vi skulle hjälpas åt att bära ut mattan med massa glas på till balkongen såg jag en svart katt nedanför. Ganska kuslig kväll va? Då hade vi inte ens börjat kolla på strandvaskaren och vi väntade på att Johannas kompis Oliver skulle dyka upp. Vi kollade igenom filmen något uppskrämda av varandra. Det var främst jag och Martina som skrämdes, Johanna låg mest och sov. Jag och Martina följdes åt en liten bit på hemvägen eftersom Martina inte vågade gå 100 meter själv (till hennes pappa).

Jag cyklade därefter hem på en isig väg och somnade strax före 5

Blev väckt vid 10tiden av en Jimmy som ringde och ville prata om Malin...som vanilgt, men jag orkade inte vara vaken så jag sa hejdå och sov vidare tills klockan var nästan 15. Jag gick upp och satte mig vid min brorsas dator för att mamma skriver sin tenta på den som jag brukar ha. Nån timme gick och jag duschade och ställde mig vid spisen och gjorde plättar och nyponsoppa - sockerbomb. Det gick väldigt bra att laga mat idag, inte ett enda snesteg eller tappad plätt. Fin söndags dukning fick jag till också. Famlijen blev väldigt nöjd och nu sitter jag här. Mamma har gått ut och tagit en paus från skrivandet och jag har fått en stund med min favorit dator. Jag ska väl snart göra mig klar för att åka ner på lokalen och ha seniormöte. Jag tror vi ska baka idag, ingen orkar väl göra nåt vettigt som vanligt. Jag tycker vi ska börja på våran knoptavla så det inte blir så stressigt innan julförsäljningen.

Imorgon ska jag börja min 3 veckor långa APU på Läkerol arena restaurangen. Jag kommer hålla till i serveringen så kom gärna inte dit och ät, det kan bli jobbigt och pinsamt för mig då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0