MÅNDAG - ge inte upp, det kan bli värre

Okeeeej. Nu är lovet slut men deppa inte för det! För Carro ska vara på --->Läkerol Arena Restaurangen<--- som servitris i 3 veckor!! KANONKUL!


Eller inte...

Visst att det är skönt att komma bort från skolan ett tag men det känns inte som att jag vill gå en 3årig utbildning för att sedan sluta som servitris?? Nej verkligen inte. Men å andra sidan så är det slappare i servisen jämfört med köket, iallafall på luncherna då det är buffé. Men det är det inte alltid. Som tur är kommer ju elitserien ha uppehåll ett tag för karjala cupen så jag slipper "jobba utan lön" på matcherna som är 1000 ggr drygare än luncherna. Det går väl an om man får betalt men nejtack ändå.

Vad får jag göra då? Jo eftersom det är buffé så går hela dagen ut på att plocka disk och...nej juste det var inge mer. Idag var det iaf match (grattis till segern Brynäs) så jag fick duka upp all star rummet där spelarna oftast käkar eller om någon annan bokat rummet. Vid min sida har jag Malin O från klassen, men tyvär så drar hon till Egypten på onsdag och jag blir ensam resterande dagar. Jag säger bara det, tur att alla(de flesta i alla fall) är trevliga mot mig. Hur kul skulle det vara om jag blev placerad på värsta stället där alla är jätteotrevliga? Nej egentligen tror jag att jag kommer trivas på Läkerol, bara jag inte gör bort mig så är det nog ingen fara. Johan och Johanna har ju praktik i köket så jag är inte helt ensam från klassen när Malin åker på semester.

Well well, snart är dessa tre veckor över och skolan börjar igen. Jag har listat ut med min mycket smarta hjärna att jag antagligen bara har ETT matteprov kvar. Matte B kursen slutar i jul och sen ska jag aldrig plugga matte igen!!
Om jag inte blir knäpp, men det hoppas vi att jag inte råkar ut för. Ellerhur? : )

Jag måste bara få tillägga att jag har 2 underbara vänner (jag har fler underbara vänner också) men dessa två umgås jag mest med och vi är så olika allihopa men det är det som gör oss lika. Vi passar ihop och kommer göra det tills döden skiljer oss åt. Om inte efter också :) Jag Älskar er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0