Halloween 2008

 

Snö. Snö snö snö snö :D

Lagom till att jag och Lollo skulle bege oss till Marlene igår hade det slutat snöa. Vi skulle på halloween myskväll o käka pizza och kolla på film för att Marlene hade fyllt år. Vad är då typiskt för halloween? Jo att man klär ut sig. Lollo var en fé med grönblå läppar och jag skulle från början vara en bonde men jag vet inte om jag såg mer ut som en bilmekaniker eller nåt. I vilket fall så var jag grymt snygg!

Eftersom att Malle bor i Hille tog vi 3an ut och träffade dessutom Johanna på bussen. Johanna var utklädd till hippie och jag tror övriga bussåkare tyckte att vi var konstiga. Väl ute hos Malle så käkade vi pizza (El taco) och kollade på Underworld (för andra gången). Jag tror vi var ca 10 pers och jag måste säga att Marlene hade snyggast spökoutfit för kvällen. Efter filmen tackade vi för oss och åkte tillsammans med Malles pojkvän David in till stan igen, då hade det hunnit bli ännu kallare och jag kom på att jag hade glömt kvar min halsduk och min skjorta hos Malle, men eftersom det inte är livsviktiga saker får de ligga kvar där ett tag. På bussen hade jag, Johanna och Lollo fått nå fel i huvudet och skrattade åt nästan allt vi såg. Tror David skämdes lite för oss. Hehe. Vi klev av på stan och gick i kylan hem till mig, inte David förstås som hade annat för sig.

Väl hemma var det förfest kan man säga, festfix var det också och min garderob blev väl genomsökt eftersom ingen ville gå i sina utklädningskläder. Alla hittade något de trivdes mer eller mindre i. Okej, ut i kylan igen. Som tur var bor Jimmy, som vi skulle till, inte alls långt ifrån där jag bor. Det hade varit annat om han bott i Sätra eller Bomhus eller på något annat drygt ställe. Efter en kall promenad var vi framme och festen var i full gång. Eller ja, vissa var i full gång, andra inte. Vi drack, dansade, skrattade och allt dedär andra som man gör tills Johanna tyckte vi skulle träffa lite kompisar till henne i Andersberg. Jovisst så vi satte oss återigen på 3an fast åt andra hållet och åkte upp till Andersberg. Efter ett tags irrande bland massa hus som såg likadana ut hittade vi fram till chrille och hans kompisar. Mer än så säger jag inte än annat att vi hade sjukt kul och jag och Lollo tog 10'an hem till mig kl 02. GRYMT skönt att komma hem tidigt.

Jag sov i ca 12 timmar och nu när klockan stax är 17.00 har jag varken duschat eller klätt på mig. Jag tror inte jag ska festa eller ut på nått annat hyss ikväll så jag kan gott och väl traska runt i pyjamas ett tag till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0