Endast tomten är vaken.

Klockan är efter 3 på natten och jag borde verkligen sova. Men man gör mycket som man egentligen inte borde göra. Inte sant? Om en vecka är det jullov, och om lite drygt en vecka är det julafton. Med julafton kommer julklappar. Jag har köpt 1 julklapp hittills- jävligt dåligt alltså. Det jag har lyckats med är iallafall att skriva ner en önskelista till släkten. (Jag gissar att jag max kommer att få 3 av dessa saker). Vissa är kanske lite mer trovärdiga att få än andra, men man måste väl få önska när man har chansen??

Önskelista


Version 20.08

•·        Skidglasögon
•·        Sånglektioner

•·        Dansskor

•·        Streetskor

•·        Mössa
•·        Vantar

•·        Busskort - årskort

•·        Jobbarbyxor
•·        Jeans

•·        Parfym

•·        Ansiktscreme - dag + natt + ögon

•·        Smink

•·        Affischer

•·        CD skivor

•·        Stora T-shirts

•·        Presentkort

•·        Mobiltelefon
•·        Stora örhängen

•·        Halsband, Armband

•·        En häst 

•·        Björn Borg trosor

•·        Pengar (I brist på fantasi)

•·        Sol/skidsemester

•·        En båt

•·        Städ-befrielse i ett år

TADA! Nu vet alla vad jag vill ha :)

Byter ämne..
Vad har jag gjort den senaste tiden då? Jo jag har ägnat mig åt att plugga, spela gura, jobba och...eh, baka pepparkakor? Ganska stolt faktiskt. Å andra sidan har jag inte tränat på ca 3 veckor (!!). SÄMST. Hur ska detta gå? Kommer jag bli en slö soffpotatis och göra bort mig totalt på mönstringen?? Hoppas inte. Nej jag får ta och skärpa mig. Imorgon ska jag anmäla mig till vårens danskurser. Det har dykt upp lite nya kurser och förutom moderna, raggan och newschoolen ska jag börja på locking, hype och tävlingsdans (disco+hiphop) och om brorsan vill ska vi börja bugga på ackes också, så man inte glömmer bort hur man buggar. Vi får se om jag fortsätter på jazzen, den känns inte så prioriterad när jag främst vill dansa hiphop. Den som lever får se helt enkelt. Men jag måste trots allt börja hårdträna om jag ska klara mönstringen. Det skulle kännas tungt om jag inte fick göra lumpen. Dessutom får jag så ont i alla leder när jag är otränad.

Klockan är snart halv 4 på morgonen och jag behöver verkligen sova. Vad är det som får mig att stanna kvar? Jamenar, det är ingen rolig online som man man chatta med (konstigt? alla sover ju). Det är ju inte så att det händer så speciellt mycket annat än att det regnar fastän det är -5 grader ute. Gissa om det var halt på vägarna och att våran bil hade ett is skal över sig. Mamma skulle hämta mig på hästmuren runt 01..hon kom ca 02 för det tog sån jäkla tid att köra från storvik (där hon hade varit och dansat). Jag var på hästmuren för de hade julövernattning för patrullscouterna från alla kårer i stan. Jag skulle vara en agent tillsammans med johanna och vara funktionärer på ett "terrrorist angrepp". Jag måste säga att jag var jävligt snygg som agent. Och för den som inte redan visste att jag var scout kan ju kolla in på www.gavlesjoscouter.se och läsa mer.

Efter den övningen ute i kylan kollade jag in musikanläggningen eftersom vi ska hyra samma utrustning nästa vecka på julmiddagen. Ganska simpelt faktiskt. Det gäller bara att man vet vart man har musiken någonstans. Jag röstar förressten på att vi ska ha 4 högtalare och en bashögtalare. En kallröksmaskin och en varmröksmaskin skulle inte heller sitta fel :). Ajuste, julmiddagen. Hoppas folk har börjat planera den. Annars blire nog inte nå bra alls. Haha men det får väl gå som det går, ska prata med de andra imorgon. Allt är iallafall inköpt i klädväg. Nu ska jag bara hitta en julklapp till julklappsbytet. Det får bli nästa veckas mission. Och att hitta julklapp till ressten av alla som ska ha julklapp..vilka det är har jag inte ens koll på. Jag får ta och skriva en lista på folk som ska ha julklapp utav mig också. Listor på allt kommer jag såsmåningom ha känns det som. Men det blir säkert bra det också. Nu ska jag sova. Godnatt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0