Ingen vet allt

Att jaga och förvirra.

Att jaga sanningen och förvirra ressten. Haha, ärligt talat vet jag inte om jag någonsin kommer hitta sannningen. För vem vet vad som är sant och inte? Det är ju inte direkt att det finns någon människa som ser vad som är vad och vet bäst och kan allt. Inte ens Carlbäcker, även om han länge "påstod" det, nästan. Men kanske, nu är han i stort sett släkt med Jesus för så mycket bibel som han läst är det svårt att slå. Tänk dig själv om man går i skola för att läsa bibel. Har han ett ämne som heter "bibelkunskap" kanske? Jag vet inte, men den som människan har kommit fram till att veta allt är ju Gud. Om jag inte minns fel från min konfirmation så är jesus släkt med Gud. Då borde ju Carlbäcker vara släkt med gud han också. Han kanske är gud tillockmed. Carlbäcker, han som vet allt.

Att avgöra om det är sanning eller inte vet jag ingen som kan svara på. Kanske är den teroin felaktig och helt värdelös. Eller så stämmer den helt överränns med realiteten och jag har gjort en sensationell upptäckt.

Nu jagade jag sanningen på en av de mest konstiga terorier jag har hittat på. Jag förvirrade dig som läsare, kom inte och säg att du inte började fundera när jag började skriva om Carlbäcker som Gud.

Att jaga och förvirra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0